Proje Hakkında

  • Sistemde tüm acil çağrılar (emniyet, asayiş, yangın, sağlık, kurtarma vb.) ortak çağrı alıcı personeller tarafından karşılanmaktadır. Çağrı alıcılar, konunun gerektirdiği şekilde çağrıyı aynı ortamda bulunan ilgili kurum operatörlerine (çağrı yönlendirici) aktarmaktadır. Denizli 112 Acil Çağrı Merkezinde Emniyet (155), Jandarma (156), Sağlık (112), İtfaiye (110), Orman Yangını (177) ve Afet ve Acil Durum (122) numaralarının il genelinde tek merkezden vaka yönetimini sağlaması hedeflenmektedir. Tüm Türkiye'de pilot illerde eş zamanlı olarak kurumların kademeli geçişi öngörülmüştür. Kademeli geçiş 5 Temmuz 2013; 110 itfaiye, 17 Ocak 2014 122 AFAD, 5 Şubat 2014 tarihinde de sağlık, emniyet, jandarma, orman çağrılarının karşılanmaya başlamasıyla tamamlanmıştır.

    Proje kapsamında adı geçen tüm kurumların acil çağrıları merkezce karşılanacak olup tüm illerin sisteme dahil olmasına kadar vatandaşın mağdur olmaması için aynı zamanda 155 ve 156 acil numaraları da aktif olarak devam etmektedir. Denizli 112 Acil Çağrı Merkezinde, ilgili kurumlardan geçici görevlendirilen eğitimini tamamlamış 25 çağrı alıcı personel, 68 çağrı yönlendirici personel hizmet vermektedir. Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi, başlatmış olduğu kalite yönetimi kapsamındaki çalışmalar sonunda, EN 15838:2009 Kalite Belgesini almaya hak kazanmıştır. Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi, kendi alanında ve kamu kuruluşları arasında bu belgeye sahip Türkiye'de ilk kuruluş olmuştur.